Milyen magnéziumot szedjek?

Melyek a legjobb magnéziumok?

Jól felszívódó magnéziumok?

Az, hogy milyen típusú magnéziumot kell szedned, attól függ, hogy miért szeded, mivel a különböző formáknak különböző előnyei és biológiai hozzáférhetőségei vannak. Íme a magnézium leggyakoribb formáinak bontása:


1. Magnézium-oxid: Ez egy gyakori, olcsó forma, amely számos étrend-kiegészítőben megtalálható. Nagy mennyiségű elemi magnéziumot tartalmaz, de alacsonyabb a felszívódási aránya, így kevésbé biológiailag hasznosul, mint más formák. Gyakran használják hashajtóként.


2. Magnézium-citrát: Ez a magnézium citromsavval kombinálva. Könnyebben felszívódik, mint a magnézium-oxid, és szintén gyakran használják hashajtóként.


3. Magnézium-biszglicinát: Ez a magnézium a glicin aminosavval kombinálva. Ez a magnézium egyik legjobban felszívódó formája, és kevésbé valószínű, hogy hasmenést okoz. Nyugtató hatással lehet az agyra is.


4. Magnézium-malát: A magnéziumot ebben a formában almasavval kombinálják. Egyesek úgy vélik, hogy ez a forma jót tesz az izomfájdalmak és a fáradtság ellen, mivel az almasav részt vesz a sejtek energiatermelésében.


5. Magnézium-taurát: Ez a magnézium a taurin aminosavhoz kötődik. Gyakran ajánlják szív- és érrendszeri egészségre.

6. Magnézium L-treonát: Ez a magnézium-kiegészítők egyik újabb formája, és tanulmányozták a kognitív funkciók és az agy egészségének javítását.


7. Magnézium-klorid: Ezt a formát gyakran olajokban vagy krémekben találjuk, és helyileg a bőrre alkalmazzák, vagy bevehető. Ez az a forma, amely a magnéziumban gazdag ásványvizekben is megtalálható.


8. Magnézium-szulfát: Epsom só néven ismert, és fürdőkben használják az izomfájdalmak enyhítésére.


9. Magnézium-orotát: Ez az orotsavval kombinált magnézium, és úgy tartják, hogy jótékony hatással van a szívre.


Tippek:


- Ha általános megoldást keresel, a magnézium-biszglicinát vagy a magnézium-citrát jó kiindulópont lehet, mivel ezek jól felszívódnak és általában jól tolerálhatók.


- Ha székrekedéssel küzdesz, a magnézium-oxid vagy a magnézium-citrát hatékony lehet.


- Ha kognitív vagy agyi előnyöket keresel, akkor a magnézium L-treonátot és magnézium-biszglicinátot érdemes felfedezni.


- Az izomlazítás vagy az alvás támogatására sokan a magnézium-biszglicinátot találják hasznosnak.


- Ha veseproblémái vagy egyéb speciális egészségügyi problémáid vannak, konzultálj egészségügyi szakemberrel, mielőtt magnéziumot vagy bármilyen étrend-kiegészítőt szednél.


- Ha hasmenést tapasztalsz egy magnézium-kiegészítő szedése után, akkor lehet, hogy túl sokat szedsz, vagy érdemes átváltani egy másik formára, amely kevésbé valószínű, hogy ilyen hatást vált ki.


- Mindig jó ötlet megbeszélni az orvosoddal vagy táplálkozási szakemberrel, hogy a magnézium melyik formája felel meg az egyéni igényeidnek, és milyen lehetséges kölcsönhatások lehetnek a gyógyszerekkel vagy más kiegészítőkkel, amelyeket esetleg szedsz.

További cikkeink a témában:

Kiemelt magnézium termékeink

Sale Off
HollandAndBarrett-Magnezium-citrat-400mg-90db

Holland & Barrett

3 690 Ft
Sale Off
HollandAndBarrett-Magnezium-citrat-por-200g

Holland & Barrett

3 990 Ft
Sale Off
Magnezium-biszglicinat-90db

Nordvital

4 690 Ft
Sale Off
MG2-magnezium-80db

Freyagena

4 990 Ft
Sale Off
Magnézium-komplex-krém-100ml

WiseTree

4 800 Ft
Sale Off
Epsom-so-1kg

Naturae Group

1 490 Ft
OLDAL TETEJÉHEZ